top of page
Search
  • Writer's pictureVladimir Pejić

ASUS RTX 3050 ROG STRIX OC

Mislim da sam pričao više puta o ovom modelu u polsednjih mesec dana i konačno je stigao i kod mene u studio. Dakle RTX 3050 je tu, danas radim recenziju ovog trenutno najjeftinijeg novog RTX čipa u Nvidia ponudi, ali u jednom od najkvalitetnijih i naravno najskupljih izdanja – ASUS-ovoj ROG STRIX OC verziji! Sa ovom kartom ću se družiti jako dugo, pa kad god naleteli na ovaj video tu sam za sva vaša pitanja.



Dakle znate već kako to ide, cena ove verzije je trenutno i najveća za bilo koju 3050-ku ali s druge strane siguran sam da znate i da se u ROG STRIX OC verziji dobija apsolutni maksimum kvaliteta koji vam ASUS nudi. Bilo da je reč o hlađenju, samim VRM komponentama, pa možemo pričati čak i o izgledu jer ova karta i izgleda skupo.


U osnovi ovo je karta sa drugom generacijom RT jezgara i trećom generacijom Tenzor jezgara, što znači da sa sobom nosi i dva visoko tražena dodatka poput RayTracinga i još važnije DLSS-a, jer nešto mi govori da onaj prvi dodatak neće baš biti upotrebljiv ovde bez onog drugog. Po nomenklaturi ova karta nasleđuje GTX 1650 model, što iz takvog ugla posmatranja zaista deluje kao ogroman generacijski skok, ali je s druge strane i njena preporučena cena podignuta za čitavu jednu klasu gore. S druge strane, već ste imali priliku da vidite da ova karta nudi performanse koje su oko 10 procenata niže od starog RTX 2060 modela. Karta tako po današnjim shvatanjima performansi spada u klasu 1080p gaming solucije ali za one maksimalne detalje.


Neki dodatni detalji koje bih izdvojio ovde tiču se tehnikalija. Maksimalni takt koji ova karta dostiže je 1890MHz, poseduje 2560 CUDA jezgara i GDDR6 memoriju početne 14Gbps brzine sa 128-bit magistralom. Ima čak 5 video izlaza, dva HDMI 2.1 i tri DP-a u 1.4a verziji i koristi jedan strujni 8-pinac. Dakle sa skoro 1.9GHz ovaj model je ujedno i najbrži od svih ostalih 3050 modela koji uglavnom rade na oko 1.77GHz. Ako izuzmemo cenu jedino što sam primetio da se ovoj karti trenutno zamera je što poseduje PCIe bandwidth od 8 linija, što vas obavezuje na korišćenje kvalitetnijih PCIe 4.0 matičnih ploča.


Ja sam ovu kartu naravno ubacio u sistem sa Ryzen 3600X procesorom, to je inače moja test mašina koju ću vam uskoro predstaviti u celosti ali današnji fokus leži samo na ovoj RTX karti, pa bi bio red da krenemo sa standardnim testovima!


Ono što me je vrlo negativno iznenadilo u samom startu su performanse ovog čipa. Naime RTX 3050 je već sa prvim testovima pokazao da na 1080p Ultra nudi vrlo loše performanse u dosta naslova. Samo one najstarije igre koje su već prebacile i 5 godina od izlaska mogu da izađu na kraj sa ovim hardverom, ali sve ostalo će imati maksimalan limit na Medium ili eventualno High detaljima. Ja vam DLSS rezultate naravno neću stavljati u ovakvu recenziju jer bi to bilo neozbiljno ali to svakako možemo ostaviti za zaseban video.


Tako da sam se na kraju ipak odlučio za 1080p High testove, a to znači da u većini testiranih igara imate bar još dva ili tri podešavanja kvaliteta koji su iznad ovog, što je za čip koji na tržištima kreće od oko 400tinjak evra zaista poražavajuće.


Horizon Zero Dawn je na sreću uspeo da odradi test na podešavanju Ultimativnog Kvaliteta prikaza i 3050-ka je ovde izbacila cifru od vrlo lepih 75 sličica. Ono što je Nvidia performance tabela prikazivala je da STRIX karta bustuje preko 2GHz što npr nije nigde zvanično navedeno, a temperatura grafičkog čipa jednostavno ne može da prebaci brojku od 49 stepeni celzijusa, što je apsolutno neverovatno.


Kod najnovije RTX verzije Metro Exodus igre sam morao rej trejsing staviti na minimum ali sam isto tako dobio i prosek od 91 sličice. Nažalost bilo kakvo podizanje detalja ova igra kažnjava vrlo niskim frejmrejtom, pa tu vrv mora da uskači DLSS. Ovde takođe možemo videti i maksimalni TDP od 140W, što je interesantno budući da ASUS nigde ne navodi potrošnju u specifikacijama, pa ako vas je zanimalo, jer primera radi prethodna 50 karta, 1650-ka, je imala TDP od 75W.


Rise of the Tomb Raider je još jedna malo starija igra koja se ovde solidno pokazala na Ultra presetu, vrlo lepih 96 FPS-a u proseku, naravno RT nisam aktivirao, ali ne mogu da ne primetim da na Nvidia kartama Larina kosa izgleda neuporedivo lošije u odnosu na AMD karte na istim podešavanjima. Nebitna sitnica je u pitanju, ali mi nije jasno kako pošto je ovo Gameworks naslov.


Crysis Remastered nudi oko 70 sličica u proseku na Very High podešavanjima, ali ako aktivirate RayTracing u bilo kakvoj formi očekuje vas pad na brojku od 40ak sličica.


High podešavanja u Far Cry šestici će vam doneti prosek od oko 85 sličica, dok aktivacija malo jačih detalja obara FPS drastično. A slično je i u AC VAlhalla gde da bih dobio ovih 66 sličica u proseku takođe detalje moram spustiti na HIGH. U Witcher trojci jako čudna situacija, finalni prosek koji sam izvukao sa više različitih lokacija i opterećenja samog grafičkog čipa je 108FPS-a, međutim nešto se dešava sa ovom RTX 3050 u Novigradu što izaziva ogroman pad FPS ili stutter, gde performanse padaju na 14, 26, 33 FPS-a povremeno. Čim ima malo više NPC-ova u kadru poprilični problemi sa stabilnošću igre.


HIGH podešavanja u Cyberpunku i jedva prebačenih 60FPS-a, doduše najniži rezultat je 49FPS-a tako da nije bilo ni ogromnih padova frejmrejta, ali HIGH profil za ovako nizak rezultat je nešto što zaista nisam očekivao u ovoj cenovnoj klasi. Jedan svaet za GTA V-icu – na ovoj karti nikako ne mojte aktivirati multi sample anti alaising opcije, jer bez njih dobijate i dodatnih 60FPS-a u proseku pa tako ovde imamo 122FPS-a na Very High detaljima.


Da bih dobio prosek od 71 sličice u Red Dead Redemption 2 sam detalje takođe morao spustiti na HIGH, jer je na Ultra igra pokrenula benchmark na oko 33 sličice i isti bi već nakon 20 sekundi samo krešovao, tako da više od HIGH ne savetujem.


Kao što ovde i vidite Resi EVIL 8 sam morao staviti na Medium detalje za FPS prosek od oko 130ak sličica, pošto je čak i na High detaljima isti nekim čudom padao na ispod 50 FPS-a.

GOD of WAR je na HIGH podešavanjima ponudio prosek od oko 70 sličica što je prilično dobro, ali kada sam probao jedan LVL detalja iznad ovog karta je izbacivala oko 50ak sličica u proseku.


I na kraju Dying Light 2 sam probao na HIGH podešavanjima i dobio oko 45 FPS-a pa sam za jedva 60 sličica morao detalje ipak spustiti na Medium. Poređenja radi 6500XT karta ovde nudi oko 52FPS-a u proseku na identičnim podešavanjima.


Da bih rezimirao ono što sam testiranjem ove karte dobio moram zaključak podeliti na dva dela – prvi su same RTX 3050 performanse – ja iskreno ne znam da li je ovo sve do drajvera ili smanjenog bandwidth-a same GDDR6 memorije ali performanse ovog čipa su razočaravajuće za cenovnu klasu kojoj ova serija pripada.


U nekim instancama ova karta se ponaša tek malo bolje od mnogo jeftinijih RX 6500XT karti i bilo kakav normalan gameplay je ovde gotovo nemoguć bez upotrebe DLSS tehnologije. RTX 3050 u ovom stanju, kada gledamo nativne 1080p performanse od mene može dobiti tek BRONZU kao nagradu. Moj savet ako planirate 3050-ku za vaš PC – štedite za 3060.

S druge strane ASUS je uradio jedan overkill brutality sa ovom STRIX OC verzijom – karta je nečujna pre svega, neverovatno hladna čak i pri najvećem opterećenju a boostuje solidno više od deklarisanih brojki i to nekih 130MHz plus.



Naravno cena je u samom vrhu za ovu čitavu seriju ali je kvalitet ove karte nešto gde ponovo nije pravljen nikakav kompromis – tako da za STRIX OC izdanje od mene čista PLATINA, šteta što joj ni to nije pomoglo da ostvari neke zavidne rezultate.


26 views0 comments
bottom of page