top of page
Search
  • Writer's pictureVladimir Pejić

ASUS ROG CROSSHAIR VIII EXTREME Recenzija

Pozdrav svima, Vladimir ovde i danas za vas imam jednu malu ekskluzivu u vidu najnovije ASUS CROSSHAIR VIII EXTREME matične ploče. Reč je o ultimativnom E-ATX flagship dizajnu kakav smo do sada viđali samo na MAXIMUS modelima namenjenim Intel-u. Ova ploča je pravo iznenađenje i za mene samog jer ja ovako nešto zaista nisam očekivao od ASUS-a u ovoj postojećoj generaciji Zen3 procesora, mislio sam da će AMD dobiti ovakav tretman tek sa narednom ZEN4-kom.

Međutim šta je konkretno bio povod za ovo – možda ovaj aktuelni rifresh X570 čipseta? Već ste videli jednu budžetsku pločicu sa X570S oznakom, čipset ima par dodataka i poboljšanja, AMD ne želi konkretno da se izjasni šta je tačno u pitanju pa ni ja neću napamet da pričam. Smanjivanje proizvodnog procesa je najverovatnije jedno od poboljšanja, pa pločama više nije potreban ni onaj mali ventilator.

Zanimljivo je da je Crosshair VIII Dark Hero, prethodni AM4 flagship je već imao pasivno čipset hlađenje, tako da je jedini logičan zaključak činjenica da AMD trenutno prodaje dalekooo više Ryzen 5000 procesora nego Intel svoje 11-te generacije i da postoji ogromna praznina u ovom ekstremnom flagship segmentu. Procesori su se već pokazali sjajno što se overkloka ili potrošnje tiče, daleko bolje od aktuelne konkurencije. Čak je i nativna čipset podrška za PCIe 4.0 nekoliko svetlosnih godina ispred rešenja koje nudi Intel i realno nema ni smisla da se tehnički modernijoj i moćnijoj platformi ne obezbedi ovako moćna osnova.

Pakovanje ove ploče je apsolutno identično onom kod Maximus 13 Extreme verzije. Dakle imate ovaj set izuzetno moćnih i skupocenih dodataka u vidu brutalnog kontrolera ventilatora i rasvete, zatim DIMM.2 modul za brzu izmenu SSD-ova koji na ovoj ploči čak i radi bolje jer za razliku od Intel Z590 platforme ovde podržava PCIe 4.0 ssd-ove. Tu je i ovaj USB TypeC audio DAC koji možete koristiti i na telefonu a koji značajno podiže kvalitet zvuka u headsetovima, prelepi šrafciger na koji sam ja inače slab itd. Ostatak manje više možete pretpostaviti – sata kablovi, wifi antene itd.

Ugrađeni WiFi modul zbog ove novije verzije X570 čipseta sada podržava i najnoviji WIFI6E standard sa Blutooth 5.2 verzijom, što će navodno videti svoju najveću korist upravo sa Windows 11 operativnim sistemom za koji je ploča u potpunosti sertifikovana.

VRM je kao što možete pretpostaviti apsolutni overkill na ovoj ploči. Ukupno 20 faza u 18+2 konfiguraciji. Takozvani Timski powerstage dizajn koji je kreiran da eliminiše upotrebu faznih dublera u cilju poništavanja bilo kakvog kašnjenja prilikom izmene režima rada jednog modernog procesora. Dakle na jednoj ploči ovog ranga bilo bi malo i neozbiljno koristiti dublere koji su, iako sasvim solidno rešenje, odlika štednje i nalaze se najviše u onim nižim klasama. Na ASUS sajtu imate sjajnu animaciju koja prikazuje način rada ovakvog VRM-a, pa savetujem da proverite.

Ono što se meni dopada na ovoj ploči je tzv Dynamic OC Switcher – koji kada je aktiviran dozvoljava kombinovanje AMD Precision Boost Overdrive tehnologije u Single Thread aplikacijama i Manuelnog overkloka u Multithread aplikacijama. PBO se već pokazao sjajnim rešenjem i ja ga svima i savetujem kao odličnu idiot proof opciju automatskog overkloka na Ryzenima, a ovo dinamičko prebacivanje vam bukvalno pomaže da u svakom trenutku izvlačite maksimum iz vašeg Ryzen procesora. Ovo je stvarno vrhunska ideja plus radi potpuno automatski.

139 views0 comments
bottom of page