top of page
Search
  • Writer's pictureVladimir Pejić

ASUS ROG Chakram X


Čakram X jedan je od najboljih miševa koje sam do sada na kanalu imao priliku da testiram. Reč je o bežičnom modelu ASUS-ove ROG serije proizvoda sa AimPoint senzorom nove generacije, 8000Hz-nim osvežavanjem i džojstikom koji možete dodatno isprogramirati.

Ako sam vas zainteresovao za ovo čudo, ostanite samnom do kraja videa da saznate kako ovo sve radi u praksi.


U uvod se ipak ne može tako lako smestiti sve čime ovaj miš raspolaže jer je lista prilično dugačka, pa pokušajmo ovako u nastavku. Ne znam iskreno koliko se ložite na tako nešto, ali ovaj miš vas već u startu dočekuje na jedan vrlo luksuzan način, kompletnom prezentacijom pakovanja. Tu su zamenski OMRON prekidači, ako vam se ugrađeni ROG ne dopadaju, ali generalno dobijate da birate između dva potpuno različita stila klika. Tu je i alatka za njihovo uklanjanje. Džojstik ima i dodatnu zamensku kapicu nešto veće visine pa i tu možete izabrati koja visina više odgovara vašem palcu. Dobijate i ovu super finu i kvalitetnu torbicu sa dodatnom ostavom za kabl ili dodatke. Kabl je opcioni ali ga svejedno dobijate, 2m je dug a izveden je u onom super lajt pertla fazonu.


Čak i ako želite sa mišem ići u full wireless mod, kabl možete uz ovaj adapter iskoristiti da nano USB risiver približite mišu dodatno. A za vizuelnu kastomizaciju tu je i ovaj beli poklopac na koji možete staviti vaš logo npr.


Miš se naravno u potpunosti može rasklopiti bez upotrebe alata, a kompletan mehanizam je apsolutno neprimetan, a pod ovim mislim da ako slučajno ne znate za ovu mogućnost to po samom mišu nikada ne biste zaključili - nema škripe, nema krckanja, svaka linija je perfektna i da budem iskren ja iako sam znao da se može rastaviti po kutiji sam tražio neki specijalni šrafciger ili alat kojim se to radi - dakle na tom nivou kvaliteta se nalazi.


Ajmo malo i o senzoru - ROG AimPoint senzor koji nudi suludih 36000 DPI sa 8000Hz osvežavanja - pritom moram napomenem da će ova opcija biti dostupna samo kada je povezan priloženim kablom. Kada radi na maksimumu Chakram X može da registruje pokrete i pri 650 inča u sekundi sa silama ubrzanja od 50G - što bi jedan domaći jutjuber rekao 50 grama - btw ovo nisu grami ovo je sila i označava se sa velikim slovom G.

Bežični deo povezivanja deli se na super brzi 2.4GHz signal, dakle nepostojeći lag i Bluetooth konekciju. I ove dve konekcije se poprilično razlikuju naravno u brzinama, osvežavanju ali na koncu i u autonomiji baterije koju će vam miš ponuditi - a ovaj deo sa baterijom je već totalno otkačen - imate opciju brzog punjenja gde kabl miša morate ubosti u USB 3.2 Gen1 port - 15 minuta punjenja je 25 sati igranja. Zatim, miš podržava i ČI bežične punjače ili podloge za miševe, pa ga i tako možete puniti i napajati. I na kraju finalna brojka je 114 sati autonomije u 2.4GHz modu i 150 sati u Bluetooth modu sa RGB-om na MAX i baterijom na 100%.


Kada miš koristite postoje i dodatni načini da poboljšate iskustvo igranja a jedan od njih je i Nvidia Reflex. Ono što vam ja kao non competitve gamer mogu reći je da sam na onom čudnom pljosnatom monitoru zaigrao Fortnajt sa ovim mišem i već u prvom meču odneo pobedu - tako da je to za mene dovoljno. Sam džojstik poseduje dva načina rada - analogni i digitalni. U analognom modu može da vam zameni WASD tastere jer se ponaša isto kao direkcioni tasteri ili leva pečurka na svakom džojpedu. Ovo je jako čudno u praksi, biću iskren - na papiru zvuči super, možete sve prebaciti na samo jednu ruku ali činjenica je da će u zahtevnim igrama koordinacija dve ruke biti mnogo brža.


Digitalni mod ga pretvara u četvorosmerni taster gde svakom smeru možete dodeliti komandu - primer reload na dole, interakcija na gore, heal napred itd. Kod oba režima potrebno je privikavanje ali smatram da je digitalni mod nekako mnogo prirodniji ipak.

Softver je standardni Armory Crate - super pregledna ali i super zahtevna solucija kada su računarski resursi u pitanju a ono što mi se ovde jako dopalo je što vam generalno nije toliko ni bitan, dovoljno je samo prvi put podesiti sve što vam treba, sačuvati te profile rada u sam miš i nakon ovoga Armory Crate možete i obrisati.


Jednu od meni najboljih stvari ovde ostavio sam za zaključak - miš barem meni savršeno leži u ruci - džojstik, bočni tasteri, oslonac za palac, oblik i visina kućišta, pa čak i masa, koja nije mala ali je meni svaki pokret sa njim učinila neverovatno preciznim. Cenu ne želim ni da gledam, da se ne uplašim, vrv će biti neki link u opisu videa pa proverite sami - ja mogu čak i bez toga dodeliti najjaču PLATINASTU medalju jer sam istinski oduševljen i ovakva nagrada je realno rezervisana za proizvode gde ste u fazonu take my money.



Izvinjavam se na nekoliko Engleskih izraza koje sam koristio, pitanje je više slenga i razumevanja određene situacije, nemojte mi zameriti na tome - drugari puno vam hvala na jubileju od 50.000 pratilaca i drago mi je proslavljam uz jednu ovakvu recenziju!


48 views0 comments
bottom of page