top of page
Search
  • Writer's pictureVladimir Pejić

ASUS ProArt PA147CDV


Budućnost je stigla, pod uslovom da ste kreator i tražite jedan ovakav uređaj - ASUS mi je na test poslao njihov najnoviji ProArt PA147CDV ekran? rekao bih, ne mogu ovaj dodatak baš nazvati ni monitorom ako ćemo iskreno, i ovo je uređaj namenjen korisnicima Adobe softverskih solucija, što ja npr nisam - tako da već vidite da sam savršena osoba za ovu prezentaciju.


Ovaj proizvod čije ime neću ponavljati dolazi u vrlo specifičnoj 32:9 dijagonali, sa nekom varijacijom polovične FullHD rezolucije od 1920x550 piksela upravo zbog formata. Dijagonala je 14 inča a koristi se fabrički kalibrisana IPS matrica, što vam na priloženoj deklaraciji potpisuje CALMAN. Na sajtu se navodi vrednost od ispod 2 za DeltaE prosek, jer je svaki panel drugačiji, pa onda na papiru potražite tačnu vrednost za vaš primerak - ovde je to 0.61 za DeltaE prosek - to je GOD like kvalitet.


Sam ekran izgleda kao jedna od onih grafičkih tabli - matirana površina ekrana, što mi se jako dopada inače, podrška za rad sa stajlusima i neke od touch komandi prstima. Ekran može i da se podigne putem mehanizma koji ga lako postavlja u prijatne pozicije - to naravno zavisi od vaših potreba, kada ga postavite kako želite mehanizam ga čvrsto drži u tom položaju.

Sa donje strane ima gumirane lajsne da se ne kliže po stolu, na boku se nalazi veliki točkić sa višestrukim funkcijama koje možete podešavati - od onih koje koriste Adobe programi pa sve do nekih najobičnijih sistemskih Windows funkcija.


Kada su konekcije u pitanju imate TypeC za napajanje i tu obavezno morate koristiti strujni adapter, preko USB-a na računaru ne može, zatim morate povezati i USB sa računarom, ovaj dodatni da dobijete mogućnosti upotrebe točkića i prenos touch komandi i naravno ako vam PC podržava onaj malo ozbiljniji Type C sa video prenosom to je to u vašem slučaju, ja sam za sliku morao još i HDMI da povežem.


Kako se koristi ovo u praksi - pa imate ProArt Creator HUB aplikaciju gde povezujete komande sa isključivo Adobe proizvodima i možete eventualno podesiti i par osnovnih sistemskih zadataka. U Adobe solucijama dobijate pregršt dodatnih grafičkih interfejsa, bukvalno u zavisnosti od toga šta radite u određenom trenutku i sve je interaktivno i radi savršeno - to je barem u teoriji tako predstavljeno.


U praksi su stvari malo drugačije i zavise od određenih faktora.

Prošle godine sam na testu imao ZenBook sa dva ekrana i neke osnovne stvari su i radile ali većina njih nije radila uopšte, a to npr jako zavisi od verzije programa koji imate instaliran, a svi znamo da se kod nas baš i ne koriste najsvežije varijante, ako znate na šta mislim.

Ovde sam nakon puno različitih verzija Adobe softvera uspeo da ga povežem sa dosta starom verzijom Adobe Ilustratora od pre dve godine koji je hteo bez problema da se pokrene na računaru, međutim kada bih pokrenuo Photoshop, After Effects ili Premijer uvek bi me dočekao ovaj crash report - ovo nije krivica ASUS-a već Adobe softvera koji radi tako kako radi nažalost. Međutim ASUS ima rešenje i za to, donekle, reč je o dodatku koji svaki kupac dobija - 3 meseca Adobe Kreativnog Oblaka besplatno - to je vrednost od nekih 240€ skoro - tu imate najsvežije verzije svih Adobe aplikacija pa bi sa njima ovakav ekran došao do punog izražaja - ja na ovoj redeem listi doduše ne vidim nijednu našu balkansku zemlju pa ćete vrv morati koristiti neki VPN - kako bi ovde sada uletela neka VPN reklamica, niste ni svesni :D.


Ako znate za šta vam je ovaj ekran potreban i aktivan ste korisnik Adobe softvera, koji vam pritom i radi na računaru onda ste na konju, ja moram neki zaključak na osnovu mog iskustva da iznesem a to je da smatram da treba proširiti malo podršku i za ostale solucije, ajde znam da je Vegas sprdnja, ali Da Vinci Reslove bar nije i znam da mnogi profesionalni editori migriraju baš na njega zbog problema i nestabilnosti Adobe paketa. Ista stvar je i sa GIMP aplikacijom koju npr i sam koristim.


Obećavam da ovo neće postati neka buduća tema u recenzijama, ali nešto me je vuklo da zaigram Fortnite na ovom monitoru i mogu vam reći da sam se jako zabavio - ali ovaj deo nikako ne mogu staviti na spisak nekih profesionalnih utisaka.



Za izvođenje, konstrukciju i ideju dajem Zlatnu medalju, ali to su tehnikalije koje sam i mogao isprobati, za nešto više fali mi input osobe koja zna kako bi ovakav ekran koristila u praksi - ja kao neko ko nema nikakav flow u upotrebi Adobe softverskih rešenja svakako nisam merodavan da vam kažem da li vam ovaj ekran pomaže ili odmaže, ili da li vam uopšte ubrzava ili povećava produktivnost - smatram da je to realno sa moje strane.

7 views0 comments
bottom of page